24 juli, Hokitika naar Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 24 juli, Hokitika naar Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

24 juli, Hokitika naar Abel Tasman National Park

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

24 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Marahau

Tot ca. 15.30 uur was het droog, ongeveer 10 graden. Weinig wind en tussen de bewolking een fel zonnetje, dus prima om buiten te eten. Vanaf het eind van de middag hebben wij behoorlijke buien regen, tot op heden houdt het wel vrij heftig aan.
Vandaag gereden van 'Hokitika' naar 'Marahau', aan de rand van 'Abel Tasman National Park',

Afstand: 6 uurtjes, 394km
Overnachting: 'Ocean view chalets', 'Marahau', ruim en mooi chalet, met keukentje, woonkamer en aparte slaapkamer. Prachtig gelegen met uitzicht op de 'Tasman Sea'.

's Ochtends om 7.30 uur opgestaan en na alles weer gepakt te hebben, reden wij om ca. 8.30 uur weg. Wij hebben nog wat foto's gemaakt in het centrum en Pascal heeft nog even getankt. Toen op weg verder naar het Noorden. Wij hebben gehoord dat er in het zuiden veel sneeuw gaat vallen vanaf vandaag, dus gelukkig rijden wij naar het noorden. Onderweg ten noorden van 'Greymouth' gestopt bij 'Punakaiki', hier hebben wij een korte wandeling van 20 min. gemaakt om te genieten van het uitzicht met de 'Pancake Rocks en Blowholes'. Bijzonder om te zien en een goed wandelpad.

Vanaf 'Westport' zijn wij via de 'highway 6' via 'Murchison', bij 'Richmond' afgeslagen naar links langs de kust naar 'Motueka' daar nog wat boodschappen gedaan en toen naar ons eigen dorpje 'Marahau' (ca. Half uurtje rijden). Wij werden hartelijk verwelkomd en werden netjes begeleid naar ons chalet. Ook wil de eigenaar ons helpen bij het reserveren van de watertaxi.

Wij hadden een blik met pasta gekocht omdat wij niet wisten welke kookfaciliteiten wij hadden. Nu wel alles aanwezig, dus jammer dat ik niet iets meer had ingekocht, dan hadden wij een iets aangenamere maaltijd gehad....tja morgen nieuwe kans.

Om 18.00 uur naar de weersverwachtingen gekeken, wat een weer hier in Nieuw-Zeeland, zo veel sneeuw! Het lijkt alleen gelukkig wel alsof wij er net langs heen en tussendoor fietsen. Nu duimen dat het morgen in ieder geval minder hard regent. Wij kunnen dan een stuk van de 'Abel Tasman Coastal Track' lopen!! Daar heb ik echt zin in.

Nu lekker lezen typen, tv kijken...ach avondje rustig aan doen.

Groetjes,
P&A