25 juli, Track gelopen Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 25 juli, Track gelopen Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

25 juli, Track gelopen Abel Tasman National Park

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

25 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Marahau

Een schitterende mooie dag met super veel zon en prachtige blauwe lucht! Tussen de 8-10 graden.
Vandaag gewandeld in het 'Abel Tasman National Park'
Afstand met auto: 38km (naar supermarkt)

Een heftig avondje/ nachtje met veel sneeuw en regenbuien en om 21.30 uur nog een kleine aardbeving. Wij hoorden vanmorgen van de eigenaar dat het sinds 1978 niet meer had gesneeuwd in het dal. Vanmorgen lag er sneeuw op het strand!

Wij meldden ons fris en fruitig om 8.15 uur om de boottaxi te reserveren. Om 9.15 uur werden wij door een busje opgehaald van 'Abel Tasman Aqua taxi'. Hoe comisch, wij mochten op het land plaatsnemen in de watertaxi. De watertaxi lag op een oplegger, die werd getrokken door een trekker. Het ritje duurde ca. 10 min. over de weg en toen het water in!

Lekker warm aangekleed met thermoondergoed, mutsen, sjaals en handschoenen in de tas of aan!

'Seals & Sand track'
Wij hebben eerst ca. een uur en een kwartier op de boot gezeten naar 'Tonga beach'. De schipper zette onderweg passagiers af en wij werden nog langs het eiland met de zeehonden gevaren en gingen als laatsten van de boot. Wij hebben een mooie wandeling gemaakt naar 'Torrent Bay', 3,5 uur lopen. Binnen een kwartier stond ik met mijn linkervoet tot mijn linkerenkel in de blubber! Gelukkig had ik mazzel dat mijn sok droog bleef! Ook is dan een 'afritsbroek' een uitkomst, die is lekker snel droog! Onderweg mooie baaien gezien, behoorlijke klimmetjes gemaakt en ook leuke stukken door bossen met palmen en verschillende soorten varens gewandeld. Op een van de stranden met goudgeelzand lekker geluncht met eigen boterhammen en een pakje ham! Wij kwamen onderweg nog langs kleine watervallen en een mooie oude hangbrug. Om 15.15 uur werden wij opgehaald door de watertaxi op 'Torrent Bay' en toen nog een half uurtje op de boot terug naar 'Marahau'.

Wij werden door dezelfde trekker en oplegger weer uit het water gehaald. Eigenlijk schoof de boot zichzelf op de oplegger. Wij gingen in de boot, op de oplegger, over de weg terug naar het kantoor.
Lachen hoor!

Nog even met de auto naar dichtstbijzijnde dorp gereden en hebben eten en drinken gekocht. Grappig dat je hier dan ca. 40km voor moet rijden!

's Avonds een pizza uit eigen oven gegeten en sms gestuurd naar ouders/Fam. en nog even gebeld. Verder met verbazing naar het weer gekeken. Waanzinnig om te zien hoeveel sneeuw er is gevallen in de plaatsen waar wij vorige week nog waren in het zuiden van Nieuw-Zeeland. Ook veel ijs met afgesloten wegen en vliegvelden. Zoals wij het nu zien op het nieuws is het weer voor ons de komende dagen gunstig gezind en blijven wij in de zon.