08 augustus, Kaeo ~ Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 08 augustus, Kaeo ~ Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

08 augustus, Kaeo ~ Auckland

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

08 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wij stonden om 7.30 uur op, na nog wat foto's en film zijn wij afscheid gaan nemen van onze gastheer, Stefano. Uiteraard ook even betalen voor het eten en de wijn. Wat hebben wij genoten!

De dag begon met een zonnetje en blauwe lucht. Later op de dag, toen wij n Ackland liepen hadden wij wat meer bewolking. Het was vandaag tussen de 10-15 graden.

Afstand: ??km, ca. 4,5 uur.
Overnachting: 'President hotel, Best Western', Auckland.
Wij hebben een studio, met keukentje/magnetron.
Het hotel ligt midden in het centrum, 100m van de 'SkyTower'!

De weg naar Auckland was behoorlijk saai. Klinkt raar als je in zo'n mooi land rijdt, maar in 'Northland', zie je alleen maar groen, heuvels, boerderijen...tja...ca. 4,5 uur is dan wel veel!
In Auckland aangekomen, zijn wij eerst naar ons hotel gereden. Wij zitten 100m van de 'Skytower' af! Helaas kunnen wij hem net niet vanuit onze hotelkamer zien.

Een op de drie Nieuw-Zeelanders woont in en rond 'Auckland'. De stad heeft 1,2mln inwoners en groeit nog steeds harder dan welk ander deel van het land. De regio 'Auckland' ligt verspreid over meer dan 1000km2. Veel attracties zijn geconcentreerd in de binnenstad aan het water en rond de oudste parken van de stad. Wij zijn niet meer naar de vulkanische pieken gereden (zoals One Tree Hill of Mount Eden), je hebt dan wel een mooi uitzicht over de stad!

Eerst op zoek gegaan naar een 'apotheek'. Ik ben gisteren tijdens onze boswandeling behoorlijk geprikt door 'zandmuggen', dit betekent beide enkels dik, mijn knieholte en mijn kuit! Echt balen. Elke keer opgelet of 'Deet' gebruikt. Gisteren moesten wij vanwege het oversteken van het water onze schoenen uit doen...tja toen er heel stom niet bij nagedacht!
Nu zit ik met vreselijke jeuk en weer op Anita haar manier enorme rode vlekken! Gelukkig heb ik nu gel die de plekken koelt, dus ik hoop dat zij morgen rustiger aanvoelen, zodat ik morgen in het vliegtuig niet te veel last heb!

Wij hebben in 'Auckland' nog een paar uurtjes rondgestruind. Langs het water bij de grote jachten en zeilboten. In het centrum wat winkeltjes. Wij hebben ervoor gekozen geen musea etc. te bezoeken. In de hotelkamer even rustig aan gedaan. Ook nog even gebeld met autoverhuur. Op onze bevestiging stond 'Auckland centrum' voor het inleveren van de auto, maar vanzelfsprekend willen wij graag de auto inleveren bij het vliegveld! Wij gaan vanavond even makkelijk eten en op tijd naar bed!

Wij blijven maar tegen elkaar zeggen hoe gaaf deze vakantie is! Uiteraard is het in Nederland ook weer fijn, nieuwe uitdagingen en genieten van familie en vrienden! Toch zouden wij zo 'Kiwi' kunnen worden! Wij voelen ons er echt thuis. Al wordt het dan wel het Zuidereiland! Hier werden wij het meest verrast door de overweldigende natuur en continu waren er 'wauw' momenten! Het Noordereiland was mooi, maar wel voorspelbaarder. Wij wisten wat wij gingen zien dat kwam eigenlijk ook wel zo uit. Ook dit eiland heeft wel zijn eigen charmes en ook hier hebben wij absoluut genoten.

Morgen eerst met het vliegtuig van 'Auckland' naar 'Kuala Lumpur' (zes uur tijd verschil met Nederland). Wij vliegen om 12.50 uur en arriveren om 20.15 uur, dan na ca. vier uur wachten vliegen wij om 23.55 door naar 'Amsterdam'. Wij komen om 6.35 uur aan in Amsterdam. Ik denk dat dit een lang dagje wordt voor ons! Wie weet kunnen wij onderweg nog even een update geven!