15 juli, Christchurch - Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 15 juli, Christchurch - Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

15 juli, Christchurch - Akaroa

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

15 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Weer: 's ochtends was het mooi zonnig weer, wel koud maar helder weer. Ca. 10-15 graden.
's middags was het bijna stormachtig. Met sjaals en mutsen gingen wij naar buiten.
Afstand: 1,20 uur rijden ca. 80 km.

Om 2.00 uur was ik al wakker, je kunt wel zeggen klaar wakker. Gelukkig heb ik nog wel wat gedommeld en geslapen. Om 8.00 uur opgestaan na een sultana (ja, jullie lezen het goed) en een kop koffie werden wij om 9.30 uur opgehaald om onze auto op te halen bij 'Jusy Retals'. Wij rijden in een Nissan galaxy blue bird, gold. Kenteken: FQK694. Wij hebben ze 's sneeuwbanden meegekregen!

Met de auto teruggereden naar het hotel. Hier vandaan nog even Christchurch ingelopen. Er zijn mooie parken. Via 'North Hagley Park' zijn wij naar het centrum gelopen. Zoals al aangegeven door de ' VVV' was het hele oude centrum afgezet voor het verkeer. Dit naar aanleiding van de aardbeving in feb. 2011. Wij hebben wel een idee gekregen van het rampgebied. Vreselijk! Er is ook nog veel op tv over de aardbeving.

Eind van de  ochtend hebben wij heerlijk in het winterzonnetje nog koffie en muffins gedronken en gegeten. Heerlijk!

Toen teruggelopen naar het hotel en op weg gegaan naar Akaroa. Onderweg nog even boodschappen gedaan in een grote supermarkt Wij konden onderweg al mooi genieten van prachtige uitzichtpunten over 'Banks Peninsula'.
In Akaroa hebben wij een schitterend appartement, Akoroa Village, nr.23. Wij kwamen om ca. 14.30 uur aan.

Wij hadden hier met een boot kunnen varen om Hector's dolfijnen of geeloogpinquins te zien, maar het stormt hier. In zeeziek zijn, hadden wij geen behoefte. Wij hebben wat gewandeld en wat boodschappen gedaan voor het avondeten. Even thuis eten onze behoefte aan warm eten is nog niet zoals het moet zijn...

Het is wel grappig. Ik had een dipje na het eten. Pascal's ogen vallen om een uurtje of 20.00 uur dicht.