07 augustus, bos- en strandwandeling Northland - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 07 augustus, bos- en strandwandeling Northland - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

07 augustus, bos- en strandwandeling Northland

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

07 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Kaeo

Vanmorgen weer Vroeg uit de veren. Pascal had beloofd nog wat droge noedelmaaltijden, die wij voor nood in de tas hadden, aan de Belgische wielrenner mee te geven. De jongen had gezegd om 8.00 uur te vertrekken, maar dit is volgens ons paar uurtjes later geworden. Toen wij gingen wandelen, ca. 9.15 uur, zagen wij hem nog niet rondlopen...

Afstand: 165km.
Overnachting: 'Kahoe Farm Hostel', Kaeo (vierde nacht)

Een dag met veel wind, de wolken schoten door de hemel. De ene keer had je bijna een blauwe lucht met zon en het andere moment zware donkere wolken. Het is nu 18.30 uur, nu regent het ook echt. Gelukkig hebben wij het de hele dag droog gehad! Wij hebben het vandaag qua temperatuur tussen de 15-20 graden gehad. Koud was het dus zeker niet!

Na onze wandelroute gekregen te hebben, zijn wij op pad gegaan. De 'Whangaroa track'. Een super gave tekening had hij hiervoor trouwens gemaakt! Het doel: een wandeling van ca. 4 uur, met als resultaat een mooi uitzicht over de baai. Wij begonnen met een behoorlijke klim. Allebei direct al rode koppen/ en zweten... want in klimmen zijn wij allebei niet zo goed. Vervolgens een hele trip over smalle paden in het bos. De hele route werd met oranje pijlen aangegeven. Anders dacht je werkelijk dat je fout zat. Na een uurtje kwamen wij bij het water. Dit zouden gemakkelijke overgangen zijn....nou nadat wij de schoenen uitgedaan hadden en de broek opgerold hadden, stonden wij tot onze kuiten in het water! Glibberend over keitjes en een lichte stroming naar de overkant. Eenmaal aan de overkant schoenen weer aan en toen moesten wij door hoog gras heen met ook veel water, net een moeras. Het water stond Pascal tot zijn enkels! De tweede oversteek was nog veel dieper! Hoe kinderachtig ook, wij besloten terug te gaan. Wij waren niet de enige een ander stel kwam aanlopen en heeft niet eens de eerste oversteek gemaakt, op ons advies! Hahahah.

Op de terugweg kwamen wij nog meer wandelaars tegen. Heel benieuwd of die wel verder zijn gegaan. Wel grappig dat je op zo'n wandeling als deze toch nog zes andere wandelaars tegenkomt!

Om 13.45 uur terug in ons huis, was nog geen 10 min. rijden. Wij hebben even wat gegeten en zijn toen met de auto nog naar zee gereden. Eerlijk gezegd is de zee meer wat voor ons dan het bos! Wij zijn naar 'Ahipara' gereden, ca. 50 km. enkele reis, en hebben aan het begin van de 'Ninety Miles Beach' nog heerlijk gewandeld. Pascal vond nog een mooi slakkehuis voor mij. Helemaal leuk! Om ca. 16.30 uur thuis. Even lekker wat snacken en drinken. De koffers hebben wij alvast gefatsoeneerd en nu lekker nog even typen. Om ca. 19.15 uur komt onze warme maaltijd en dan gaan nog een avondje smikkelen.

Het regent trouwens nu echt heftig! Dat ons oude landhuis maar wel waterdicht is...de regengoten lopen over en het is pikzwart buiten. Lekker bonnen bij onze kacheltjes!

Wij hebben heerlijk gegeten: steak met groenten en zoete aardappelen.
Na een heerlijke warme douche nog lekker op de bank samen zitten na genieten van onze onwijs mooie reis. Wij gaan op tijd naar bed. Onze lange terugreis staat wee bijna voor ons!

Groetjes,
P&A