03 augustus, Rotorua ~ Waitoma Caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 03 augustus, Rotorua ~ Waitoma Caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

03 augustus, Rotorua ~ Waitoma Caves

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

03 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Een heerlijke dag met veel zon en weinig wind. Beetje saai maar ook vandaag tussen 10-15 graden, in de zon was het gewoon warm.

Afstand: ca.??km., 3 uurtjes.
Overnachting: 'Abseil Inn, B&B in Waitomo Caves.

Om 7.30 uur opgestaan, wij merken dat wij een beetje lui worden. Toch wilden wij absoluut niet te laat wegrijden en sprongen dus uit bed. Wij wisten niet exact wat wij onderweg nog tegen zouden komen en wilden 's middags nog de 'Waitoma Caves' bekijken! Vanmorgen nog even online geweest. Wij hadden gisteren gelezen dat aan de Schimmelpennickstraat een haag in de brand had gestaan. Ook nog eens met vermelding van kruising met de Thorbeckestraat. Wij zagen het dus al helemaal voor ons. Twee jaar geleden inbraak nu onze heg...hmmm. Gelukkig hadden wij per mail antwoord van mijn vader dat er niets aan de hand was bij ons!

De rit van 'Rotorua' naar 'Waitomo Caves' ging erg voorspoedig. Wij hebben onderweg nog even koffie gedronken, maar zijn niet echt verder uit de wagen geweest om nog plaatsjes te bekijken. De regio waar wij nu zijn is 'Waikato'. Dit is een vruchtbaar en agrarisch gebied ten zuiden van Ackland. Vooral erg veel groene glooiende heuvels. Vroeger waren er veel bossen, maar die zijn voornamelijk gekapt voor agrarisch gebied.

Wij waren om ca. 12.00 uur al in 'Waitomo Caves'. Wij waren al even bij onze B&B, maar zij was nog niet zo ver. Geen probleem hoor! Wij hebben een paar uurtjes moeten wachten voor wij om 14.00uur met de tour van 'Spellbound' mee konden. Dit betekende lekker in de zon picknicken en even zitten. Wij gingen in een groepje van twaalf eerst met een busje ca. 25 min. het 'binnenland' in. Bij de 'glowworm cave' hebben wij eerst een stukje gelopen en gingen toen in het donker in een bootje mee dieper de cave in. Het was echt aarde donker in de cave, maar hoe dieper je in de cave kwam hoe meer licht je kreeg van de 'glowworms'.

Eenmaal terug kregen wij koffie/thee aangeboden. Wij zijn toen wandelend naar een cave gegaan die onze gids mede heeft ontdekt en in vier maanden heeft voorzien van licht en wandelpaden. Vooral mooi om de passie van deze man te beleven, die hij heeft voor zijn werk. Ook de 'cave' met een waanzinnige 'cathedral, stalagmieten en stalactieten'.

Om ca. 17.30 uur waren wij terug. Wij slapen midden in dit dorpje, dus waren lekker snel bij onze slaapplaats. Na een korte rondleiding, keurige accommodatie waar wij met zijn tweetjes slapen vannacht, hebben wij pizza's gehaald en lekker thuis opgehaald. Wij zitten nu tv te kijken en ik ben direct even ons dagboek aan het schrijven.

Wij gaan niet te laat naar bed. Wij moeten namelijk morgen ca. 6-7 uren rijden, dus dat mag wel met een beetje energie. Wij krijgen morgen een ontbijtje, dus helemaal goed.

Groetjes,
P&A