2 augustus, Bezoek Te Puia in Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 2 augustus, Bezoek Te Puia in Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

2 augustus, Bezoek Te Puia in Rotorua

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

02 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Een nieuwe dag na een nacht in een xxl-bed. Ik schrok 's nachts wakker omdat ik dacht dat Pascal weg was. Zo groot is het bed...hahaha. Wij hadden vandaag bewolking afgewisseld met zon en stiekem vrij blauwe luchten. Altijd gaaf als je foto's maakt waar je blauwe luchten goed bij kan gebruiken. De temperatuur was weer tussen ca. 10-15 graden.

Afstand: ca. 75km.
Overnachting: 'Ibis hotel Roturua'. (tweede nacht)

Wij zijn 's ochtends direct naar 'Te Puia' gereden. Wij zijn in Nieuw-Zeeland en willen dan toch ook graag wat weten van de 'Maori cultuur'.  Wij zijn om 9.00 uur direct met een rondleiding meegegaan. Waardoor wij ook direct naar de grootste geiser in de vallei gingen, de Pohutu Geiser'. De geiser spuit doorgaans 1-2 maal per uur en kan een hoogte van 30m bereiken. Waanzinnig om te zien.

Om 10.15 uur begon de voorstelling. Wel een tikje te toeristisch, maar ach...wij hebben show en dans gezien! Wij hebben nog kiwi vogels in actie gezien in het donkere kiwi huis (de vogels zijn alleen 's nachts actief, dus zij draaien dag en nachtritme om, zodat wij zij in actie kunnen zien. Ook een bezoek aan de scholen voor houtsnijwerk en voor weven waren interessant om te zien. Ook waren er in het park opnieuw modderpoelen en kookpoels te zien...blijft bijzonder.

Om ca. 13.00 uur verlieten wij het park. Wij hebben met de auto nog een rondje om 'Roturua' gereden. Wij hadden nog wat activiteiten op ons programma staan, maar kwamen voor een groot gedeelte overeen met de Natuurlijke thermische vallei die wij vannochtend hebben gezien. In deze omgeving zijn ook veel spa's, maar daar maak ik Pascal echt niet gelukkig mee. Er komt vast weer een momentje als ik in Nederland ben!

Wij zijn met de auto terug naar het hotel gereden en zijn het centrum van 'Roturua' ingelopen. Elke keer denk ik...nu gaat het wat worden...maar ook dit keer noppes. De 'Jade' (steen) winkels hebben best leuke sieraden, maar bv. de kettingen hangen aan zwarte touwtjes, dat draag je dan weer in Nederland niet... Tot op heden dus nog niet iets gevonden. Wij kijken nog voor iets aan de wand in het trappenhuis, maar nog niet gevonden. Ik heb wel gave foto', al zeg ik zelf, dus die kan ik uiteraard ook nog gebruiken!

Wij hebben net heerlijk gegeten. Pascal een hamburger, zo groot en vers dat hij hem nauwelijks op kon. Ik een heerlijke zeebanket-pasta. Echt geweldig. Nu nog even genieten van een koppie koffie. Hier kunnen wij direct even gratis online zijn. Dit 'gratis online zijn' kennen zij hier nauwelijks.

Wij lopen hier de hele dag in een rotte eieren lucht, dus fijn dat wij morgen verder gaan. De lucht komt door de Thermische activiteiten in dit gebied.

Nu nog even blokje om en dan lekker bijkomen in onze kamer.

Groetjes,
P&A