1 augustus, Taupo ~ Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 1 augustus, Taupo ~ Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

1 augustus, Taupo ~ Rotorua

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

01 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Een dag waar wij volledig in de mist begonnen. Gelukkig hadden wij gisteren zo'n super stralende dag, want vanmorgen zagen wij 'Lake Taupo' nog niet eens liggen'! Gelukkig klaarde het later wel op. Het bleef wel bewolkt, de temperatuur ca. 10 graden.

Afstand: ca.105km
Overnachting: 'Ibis hotel Roturua'. Echt een kleinschalig gastvrij hotel!
Een tweepersoons-hotelkamer van alle gemakken voorzien.

Vanmorgen nog via de telefoon van Pascal een sms gehad voor mijn verjaardag van tante Ina en ome Cor en van Michel, Elianne en Carmen. dank jullie wel. Ik hoop niet dat vrienden, familie een sms gestuurd hebben naar mijn werktelefoon, want die kan ik na de telefoon niet lezen (worden verwijderd binnen 72 uur en hier geen bereik).

Bezoek 'Waiotapu Thermal Wonderland'
Wij gingen om ca. 9.00 uur op pad  op weg naar de 'Lady Knox Geyser'. Deze geiser ligt in het  'Waiotapu Thermal Wonderland'. Een keer per dag barst de geiser om 10.15-10.30 uur uit, met behulp van een medewerker die wat waspoeder in het gat gooit. Hierdoor ontstaat de extra spanning die nodig is om het overhitte water omhoog te blazen. Gelukkig waren wij keurig op tijd. Wij hebben nog vele andere bezienswaardigheden gezien, zoals borrelende modderpoelen, kleurrijke terrassen, warme en koude poelen, sissende fumaroles in steeds wisselende kleuren. Helaas was de 'Champagnepool' niet goed te zien door de vele damp, die ontstond door de koude vochtige lucht. Normaal zie je dan aan de randen een hele mooie rode kleur en dat loopt dan over in blauw/groen water. Het was onwijs bijzonder. Het stonk waanzinnig en ook de lucht irriteerde mijn luchtwegen wel behoorlijk. Wij hebben ongeveer een kleine twee uur doorgebracht in het park.

Vanuit dit park zijn wij nog langs 'Waimangu Volcanic Valley' gereden. Wij hebben er even geïnformeerd, maar een een wandeling en boottocht van ca. 90 minuten in deze vreselijke lucht, leek ons niet zo goed voor mijn longen. Wij hadden hier wel de grootste warmwaterbron van de wereld kunnen zien... Ik heb de komende twee dagen al genoeg te verduren, want je ruikt de lucht in de hele omgeving.

Voor morgen staan nog wat bezienswaardigheden op het programma om ook wat meer over de 'Maori' cultuur te Weten te komen.

Om ca. 15.30 uur waren wij in het hotel. Wij hebben even lekker gelezen, wat gedronken.
Om ca. 19.00 uur zijn wij naar het centrum gelopen en hebben bij een Italiaan lekkere vers bereide pizza's gegeten. Ook nog een lekker dessert. Al moet ik zeggen dat de naam op de kaart lekkerder klonk dan dat het smaakte...maar ja...

Nu nog even een kwartiertje online om onze mail te checken. Dan nog lekker lezen, tv kijken en bijtanken voor morgen. Vandaag al weer drie weken op pad...wahhh.

Groetjes,
P&A