28 juli, Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 28 juli, Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

28 juli, Wellington

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

28 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het wordt een beetje saai, maar wij zijn er blij mee: een stralende dag met ca. 15 graden, schatten wij. Overdag was het een heerlijke lentedag een stralend blauwe lucht met zon! Wij zitten in Wellington en dat betekent wel veel, veel wind.
Afstand: ca. 40 km.
Overnachting: Moana Lodge, Plimmerton (2e nacht)

Vanmorgen om 7.30 uur opgestaan en met ons brood en beleg uit onze curverbak en onze gekrolde producten uit de box in de koelbox genoten van een lekkr ontbijtje. Langzaam aan ontwaakten de andere Backpackers ook. De een zat in zijn pyama beneden. En de ander kwam al helemaal klaar voor de (werk)dag beneden. Na ons ontbijtje in de auto naar het centrum van Wellington. Wij waren lekker op tijd en konden ook makkelijk parkeren. De ochtend hebben wij besteed met een bezoek aan het 'Museum of New Zealand, Te Papa Tongarewa'. Fantastisch om te zien wat mogelijk is als je goede sponsors vindt om een museum toegankelijk te maken voor iedereen, want het is GRATIS!

'Te Papa Tongarewa' wat 'onze plek' betekent heeft een tentoonstellingsruimte ter grootte van drie voetbalvelden. Het is een van de grootste musea ter wereld. Super interactief dit betekent letterlijk dat je alles kan voelen, horen of beleven. Het is in 1998 aan de waterkant geopend en vertelt de verhalen van alle culturen in Nieuw-Zeeland. Zo is er een tentoonstelling die de wonderlijke variatie aan Nieuw-Zeelandse flora en fauna behandelt. In het 'Earthquake House' voel je een simulatie van de aardbeving die in 1987 plaatsvond. Je kunt 600 jaar terug in de tijd in een slaaphuis die op traditionele wijze is gebouwd. Zo is er nog veel meer te zien en te beleven van de Maories. De ruimtes waar kinderen kunnen onderzoeken en leren is ook waanzinnig, elk tentoonstellingsonderdeel heeft een gedeelte voor kinderen. Alles is of wordt opgeruimd en alles is nog heel!

In de middag zijn wij de hoofdstraat can 'Wellington' doorgeslenterd. Helaas niet echt kunnen shoppen. Weinig leuke of mooie spullen. Pascal zag nog een gaaf horloge, maar besloot het niet te kopen. Wij hebben nog even 'The Harbourfront' afgelopen en hebben genoten van het zonnetje. Hier waren wij zeker niet alleen. Het was er gezellig druk. Het is schoolvakantie dus ook veel families!

Om een uurtje of 16.00 uur terug in 'Plimmerton'. Nog even gekletst met de eigenaresse. Wauw wat een bijzondere vrouw. Samen met haar nog gebrainstormd om hier een koffie/thee room te starten, of een Hollandse winkel! Hahaha. Zij begreep helemaal mijn ideale beeld van iets voor mijzelf starten en helemaal als dat in het buitenland mag zijn. Je eigen ideeën uitwerken, keuzes die je maakt ook kunnen uitvoeren of als het niet kan/lukt er zelf ook voor verantwoordelijk zijn etc. Gaaf om zo even lekker te zwijmelen....

Na even boven gezeten te hebben om onze trip van morgen voor te bereiden, zijn wij 's avonds wezen eten in het tentje van gisterenavond. Pascal een t-bone en ik een ribeye met groenten, champignons en patatjes. Heerlijk! Lekker nog een bakkie leut en toen terug gereden. Nog even gekletst met Sophie (Frankrijk). Zij werkt in dit hostel. Gezellig om even de dag door te nemen, maar ook fijn om dan lekker naar boven te gaan. Het went wel om hier te slapen. Vooral omdat de sfeer heel ongedwongen en gemoedelijk is.

Wij gaan straks met de geluiden van de zee slapen....heerlijk. De golven komen en gaan en wij liggen daar net boven. Morgen weer verder met onze reis.

groetjes,
P&A