27 juli, overtocht Picton ~ Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 27 juli, overtocht Picton ~ Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

27 juli, overtocht Picton ~ Wellington

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

27 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Laten wij beginnen met het weer: in 'Pixton' hadden wij vanmorgen een zonnetje en weinig wind, ca. 10-15 graden. Vanmiddag in 'Wellington' waaide het erg maar was het met wat bewolking nog steeds droog ca. 10 graden.
Vandaag ca. 3 uurtjes gevaren (overtocht) en wij zijn nu aangekomen op het noordereiland.
Afstand: met de auto ca. 60 km., inclusief een korte rondrit: 'Marine Drive'
Overnachting: Moana Lodge, Plimmerton (20 min. van Wellington).
Super schoon en aardig geholpen, slik... wij hebben gedeelde badkamers en wc's ook kan je gebruik maken van de gezamenlijke woonkamer, keuken etc. eerlijk gezegd niet helemaal waar wij ons mee op ons gemak voelen...maar ja... Wel helemaal rekening gehouden met mijn longen!!

Onze dag...
Vanmorgen wij werden om ca. 6.00 uur wakker van het brandalarm, ja jullie lezen het goed! Het is Pascal die zei: "kom Aniet, brandalarm". Ik was anders wat later beneden geweest. Wij hebben snel wat aangetrokken en stonden toen, ik half slaapdronken, beneden. Wat bleek vals alarm! Gelukkig maar. Wel bijzonder om zo mee te maken. Om 8.00 uit bed, ja...uitslapen! Toen om 9.00 uur weggereden en om 9.30 uur stonden wij te wachten op de veerboot. Wij vaarden om ca. 11.00 uur de haven uit en kwamen ca. 13.00 uur de haven van 'Wellington' in varen. Aan boord nog gepraat met een boer uit de buurt van Wellington. Hij bood Pascal nog een slaapplaats aan!

Na een broodje gegeten te hebben, hebben wij 's middags een rondrit met de auto gemaakt. De 'Marine Drive'. Deze rondrit langs de kust, van 'Oriental Bay' ten zuidoosten van het centrum aan de binnenhaven naar 'Owhiro Bay' aan 'Straat Cook', behoort tot de belangrijkste kustwegen van Nieuw-Zeeland.onderweg veel kleine baaien en beschutte zandstranden. Ook de verschillende buitenwijken met houten villa's, die op onmogelijke plekken boven de weg zijn gebouwd, en langs steile, onbewoonde heuvels met bomen tot de waterkant.

Om ca. 15.30 uur kwamen wij aan bij ons slaapadres. Wij hebben een kamer met aan alle kanten, waar wij ramen hebben, uitzicht op zee! Wat ik al eerder schreef, alles is super schoon en (te) georganiseerd. Het is alleen niets voor ons om geen eigen badkamer te hebben, of koelkastje/ koffie faciliteiten....toch anders gewend...uiteraard wel leuk om mee te maken. Tot op heden gaat het goed. Terwijl wij uit eten zijn geweest, zit het grootste gedeelte van de gasten (best veel) beneden te eten van eigen gekookte maaltijden!

Onze etenswaren zitten nu in een plastic krat met onze namen erop in een houten stelling. Ook onze gekoelde spullen staan keurig in een kratje met sticker in de gezamenlijke koelkast. Echt georganiseerd, daar houd ik wel van! Hahaha. De schoenen staan bij de deur en overal is met tekstjes weergegeven hoe iets werkt of geregeld is. Bij voorkeur ook schoenen uit bij de deur. Met leuke foto collages zijn de bezienswaardigheden van 'Wellington' weergegeven. Voor her eerst gratis internet! Het kan dus wel in Nieuw-Zeeland.

Op zoek naar een warme hap ging snel en was heerlijk. Pascal ribeye met groenten en patat. Ik een heerlijke 'pie' met vlees en blauwe kaas en daarbij groenten en puree. Om ca. 19.15 uur terug bij ons slaapadres. Nog even langs het strand gelopen en toen met wat te drinken naar onze kamer. Eerst op de gang wezen douchen en nu lekker relaxen.

De eigenaren van dit 'hostel' hebben in 1999 het roer omgegooid en hebben dit pand gekocht en de laatste ca. 10 jaren opgeknapt om en te verhuren aan Backpackers...hoe gaaf...zwijmel...zwijmel...

Groetjes,
P&A
27 juli geplaatst

• 27 Juli 2011 - 18:32

Amy:

Leuk even zo 'n update te lezen! En zelfs op je vakantieadres moet je nog 'werken' ;-) geniet ervan!

• 27 Juli 2011 - 18:55

Carien:

Hoi Anita en Pascal,

Wat hebben jullie het geweldig mooi zeg. Heb net in 1 keer alle verslagen achter elkaar gelezen tot nu toe en het boeide me van begin tot eind!
    Geniet lekker verder van al het moois en elkaar.
    Liefs, x, Carien

• 28 Juli 2011 - 08:29

Wencke:

Hoi Hoi,

wat heerlijk dat jullie zo ontzettend aan het genieten zijn ! Wel verdiend !

En wat fijn dat we hier een beetje met jullie avonturen mee kunnen lezen. Ik verheug me ook alweer op het fotoboek :-)

Fijne dagen nog ! Geniet van het prachtige land, alles wat op jullie pad komt en van elkaar ! Liefs, Wencke