23 juli, Westkust naar Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 23 juli, Westkust naar Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

23 juli, Westkust naar Hokitika

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

23 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Weer: 's ochtends min 3-5 graden, schatten wij. Overdag was het droog, maar niet echt warm omdat het zonnetje beetje achter de wolken bleef hangen. Ca. 10-13 graden. Gelukkig weinig wind, dus prima buiten te eten en te wandelen.
Afstand: vijf uurtjes gereden, 366km.
Overnachting: soort vakantieparkje, Shining Star Beachfront accommodation in Hokitika,

Om 7.15 uur ging de wekker en om 7.30 uur opgestaan. Ons bekende ritueel met een lekker ontbijtje. Na uitgecheckt te hebben, zijn wij op weg gegaan langs de kust naar Hokitika. Onderweg is de Westkust erg afwisselend: langs de tropische bossen randen met ontelbaar veel varens, uitgestrekte rivierbeddingen, witte toppen van de Nieuw-Zeelandse Alpen en lage vlaktes met koeien en schapen. Erg afwisselend en imponerend.

Vanuit 'Fox-Glacier' zijn wij via 'Franz Josef Glacier en Ross' naar Hokitika gereden. Na een lekker broodje en koffie zijn wij verder gereden naar 'Arthu's Pass'.

De weg naar deze pas is de hoogste en spectaculairste weg over de Nieuw-Zeelandse Alpen. De top is 924m hoog en stijgt en daalt scherp. Ook hier hadden wij langs de weg veel sneeuw. Je kon zien dat er veel sneeuw was gevallen.

Terug in Hokitika hebben wij eerst een bezoekje gebracht aan de 'Mountain Jade Greenstone  Factory'. Omdat ik heel graag de Kiwi in het echt wilde zien, zijn wij naar het 'National Kiwi Centre' geweest. Gelukkig kregen wij er nog wel twee te zien. Zij leven in een heel donkere omgeving. Ook de mega palingen hebben wij gezien, maar verder een oud en kil bezoekerscentrum. Eind van de middag hebben wij ons gesetteld in onze cabin en na een korte strandwandeling, zitten wij direct aan, zijn wij nu even aanhef bijkomen.

Vanavond lekker een patatje gegeten. Meest grappige was dat wij de patat meekregen in een krant! Morgen gaan wij wee verder met onze waanzinnige reis.

Groetjes,
P&A