21 juli, Queenstown ~ Fox-Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 21 juli, Queenstown ~ Fox-Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

21 juli, Queenstown ~ Fox-Glacier

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

21 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Weer: 's ochtends min 3-5 graden, schatten wij. Onderweg was het weer veel warmer, ca. 10 graden. Nu in Fox Glacier is het ook weer frisser, maar minder koud dan in Queenstown.
Afstand: ca. 6 uurtjes afstand: 358km.
Hotel: Lake Matheson Motel, Fox Glacier

Vanmorgen ben ik bij de receptie een ijskrabber gaan vragen. Onze ramen van de auto waren licht bevroren! Het was goed koud! Uiteraard waren wij eerst opgestaan met een overheerlijk ontbijtje à la P&A! Met de auto zijn wij nog even Queenstown ingereden en overal bij de busstations stonden mensen met skikleding en ski's/snowboards te wachten op de bus! Heel bijzonder. Na wat foto's en filmmateriaal zijn wij op weg gegaan.

Een hele bijzondere weg hebben wij gereden. Alle verschillende landschappen zijn aan ons voorbijgegaan. Op de weg van Queenstown naar Wanaka, was het mooi met veel sneeuw. Het ski gebied 'Cardrona' werd door veel mensen via deze weg gevonden! Leuk hoor, ski's op het dak of grote skiboxen op het dak! Wij kwamen vervolgens langs het 'Lake Hawea' mooi en indrukwekkend groot! Op sommige stukken leken er wel kristalletjes in de sneeuw te zitten, zo mooi weerkaatste de zon op de sneeuw. Net voor de plaats 'Haast village' kregen wij meer groene, donkere beboste gebieden. Wij zijn nog even gestopt bij Knights Point', het uitzicht was weer onwijs gaaf, maar de pinquins en dolfijnen hadden er geen zin in en lieten zich niet zien. Na een broodje en wat drinken zijn wij verder gereden.

Extra info.; De West Coast is een ruig ongerept gebied met tal van schitterende plekken, die dikwijls moeilijk bereikbaar zijn. De adembenemende kust en dichtbegroeide regenwouden zijn geweldig om te zien. Het ligt tussen de Zuidelijke Alpen en de Tasmanzee.

Om 14.30 uur kwamen wij aan in Fox-Glacier, even ingecheckt en toen naar het dorpje gelopen, leg wel 1 straat met ca. drie restaurants en voornamelijk helicopterverhuurpunten, Wij hebben een boeking gemaakt om morgen met een helicopter naar de gletsjer te gaan en dan nog een wandeling op de gletsjer te maken! Heel benieuwd hoe dit zal zijn. Vandaag was het een onwijs mooie heldere dag, dat dit morgen ook zou mag zijn.

Wij hebben nog wat boodschapjes gedaan en zijn toen nog even een eindje op weggegaan naar 'Lake Matheson'. Omdat wij de loopafstand niet goed konden inschatten en het al ca. 16.00 uur was toen wij wegliepen, zijn wij na een half uurtje terug naar de auto gelopen en misschien is het mogelijk om morgen nog een stuk te lopen en dan te genieten van de weerspiegeling van de bergen in het water.

Terug bij het huisje wat gelezen en een wasje gedaan. Wij dachten zelf te koken, maar toen het eten gereed was, was het niet te eten en zijn wij naar het dorp gereden. Pascal heeft een hamburger met patat gegeten en ik eendenborst met gebakken uitjes en brocoli. Wij werden bij ons huisje vergezeld door de huiskat, als wij naar het washok gingen, volgde hij ons heen en weer terug en ging dan voor ons huisje zitten.

Om ca. 20.15 uur terug in ons gezellige huisje, met wat drinken, lekker dagboekje bijwerken, wat lezen en na een warme douche straks lekker naar bed en dromen van onze tocht van morgen. Duimen voor mooi helder en droog weer!

Groetjes,
P&A