20 juli, Queenstown en omgeving - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 20 juli, Queenstown en omgeving - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

20 juli, Queenstown en omgeving

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

20 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Weer: een koude dag, Vandaag tussen 5-8 graden. Hier lopen veel mensen ook echt in wintersportkleding! Nu echt een wintersportplaats!
Afstand: ca. 6 uurtjes afstand: 247km. wij hebben 's middags een rondrit gemaakt rond Queenstown.
Hotel: The Sherwood, Queenstown nr. 110

Vanmorgen om 7.30 uur opgestaan, na ons bekende ontbijtje uitgecheckt en op weggegaan naar Queenstown. Wij kwamen eerst langs het 'Lake Wakatipu'. Dit meer is vroeger een fletser geweest. Op sommige plaatsen is het meer 380m diep. Vanuit Queenstown hebben wij een rondrit gemaakt. Eerst genoten van een prachtige weerspiegeling van de bergen in het 'Lake Hayes'.

Vervolgens zijn wij naar de 'Kawarau Bridge' gereden. Hier hebben wij bij het bungee jumpen gekeken. In 1988 is door 'A.J. Hackett' hier de eerste commerciële bungeelocatie geopend.

Vanaf deze locatie zijn wij doorgereden naar 'Arrowtown' het schilderachtigste en het best bewaard gebleven goudzoekersstadje van Otago. Ook hebben wij in 'Buckingham Street' nog even naar binnen gekeken bij de opmerkelijkste bioscoop van Nieuw-Zeeland.

Wij waren allebei erg benieuwd naar het grootste skigebied van Nieuw-Zeeland, daarom doorgereden naar 'Caronet Peak'. Dit gebied ligt 18km ten noorden van Queenstown. Ongelooflijk veel mensen waren aan het skiën! Leuk om ook te zien en bijzonder om met sjaal, handschoenen en mutsen in de sneeuw te lopen midden in onze zomer!

Om ca. 15.30 uur in ons ijskoude hotelkamer. Keurige kamer, maar wel jammer dat deze kamer zo ver van Queenstown centrum af ligt. Wij hebben eerst even wat zitten lezen en zijn toen nog even en toeristische dorp ingegaan. Net een apres ski dorp. Veel mensen, gezelligheid, adventure winkels, kleding, café 's en restaurants. Wij hebben overheerlijke pizza's gegeten en zij met overvolle buiken terug gegaan naar het hotel. Lekker gedoucht en nu aan het bij lezen, dagboek typen etc.

Groetjes. P&A
23 juli geplaatst