17 juli, Dunedin en omgeving - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu 17 juli, Dunedin en omgeving - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

17 juli, Dunedin en omgeving

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

17 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Weer: echt een super dag met onwijs mooi weer. De hele dag zon met ca. 15-18 graden.
Afstand: ca. 4 uur rijden, 300 km.
Hotel: Cargills, Dunedin nr. 205 (tweede nacht)

Om ca. 6.00 uur was ik wakker nog wat gelezen. Om ca. 7.45 uur opgestaan met eigen ontbijtje gestart. Voor 9.00 uur zaten wij in de auto op weg naar 'Otago Peninsula'. Dit 24 km lange gebied heeft allerlei attracties te bieden. Er zijn twee wegen die wij ook allebei gereden hebben. Over de 64 km lange rondrit over de 'lage' Portobello Road en terug over de 'hoge' Highcliff Road die over het hoge deel van het schiereiland loopt.

Wij hebben vanaf 10.15 uur een rondrit van een uur gemaakt in een Prive resort van 'Natures Wonders'. Wij zijn echt op aai-afstand geweest van zeehondjes, ca. zes mnd. oud. Helaas kwamen de geeloogpinquins niet naar het strand voor ons. Zij zaten netjes in hun nestjes of zij waren aan het vissen. Als bewijs hebben wij wel foto's van de afdrukken van de pootjes in het zand.

eind van de ochtend zijn wij naar 'Moeraki Boulders' gereden. Hier hebben wij langs het strand gelopen en genoten van de grote grijze keien, die zo rond zijn als knikkers! Soms wel een omtrek van 4 m.

Wij hebben nog geprobeerd om op tijd terug te zijn om de geeloogpinquins te zien, maar wij waren te laat terug. Wij zijn nog even langs het prachtige treinstation gereden en hebben nog even geslenterd in het centrum van Dunedin.

Om ca. 16.30 uur terug in het hotel. Lekker wat gedronken en alvast weer voor aan het lezen voor morgen.

Lekker eten in het restaurant van het hotel en dan lekker relaxen.

Groetjes,
P&A