Dag 1, Heenreis Amsterdam-Curacao - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu Dag 1, Heenreis Amsterdam-Curacao - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

Dag 1, Heenreis Amsterdam-Curacao

Door: AnitaHvL

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

17 Juni 2015 | Curaçao, Jan Thiel

Dag 1, 17 juni 2015
Daar lig ik dan in mijn hangmatje om 11.38 lokale tijd, in Nederland is de dag al weer bijna ten einde. Door alle hectiek gewoon mijn reisdagboekje helemaal niet opgestart, maar dat gaat wel lukken hoor. Wij hebben alle tijd.

Om 9.00 uur vertrokken naar Schiphol. Danny was zo aardig ons te brengen. Wij hadden het nog effe lekker onderweg, want er waren behoorlijk wat files. Op Schiphol ons ingecheckt en zelf koffers ingeleverd. Het was toch wel weer even geleden dat wij gevlogen hadden, maar ook in deze tak van sport weinig mensen meer die het werk doen. Wel aardige 'servicemedewerkers' die je goed te woord staan en je helpen. Binnen een klein uurtje waren we door alle controles heen.

Mijn kop knalde uit elkaar de eerste uren. Nu al afkickverschijnselen? Whahaha.
De 'nieuwe' douanecontrole ging soepel en voor wij het wisten zaten wij met onze Starbuckskoffie en muffin bij de gate te wachten.

We gingen om 12.30 boarden. Ons idee was dat alles wat vertraagd was, maar voor wij het wisten gingen wij de lucht in en was alles volgens planning. Een negenuur durige vlucht zijn we wel gewend, dus met wat drinken, maaltijdservice en wat te lezen ben je er zo. Wat we wat misten was een leuke film. Flauw dat je daar dan tegenwoordig voor moet betalen. Ach en zunig als wij zijn, laat dat dan maar zitten.

We landden om iets over vieren lokale tijd (22.00) en eigenlijk begon toen wel even het wachten! De koffers hadden we super snel, maar we gingen gezellig met de transfer naar ons hotel. Eigenlijk hebben we altijd direct een auto, maar nu dus niet. Daar wij anders de eerste dag al kwijt waren. We moesten lang wachten tot dat iedereen van groep 1 bij elkaar stond. Er werd tig-keer geteld, maar goed... We zeuren niet. We zijnop vakantie.

De bagage het busje in en volgepropt op weg naar Chogogo Beach club. Er had een busje pech, dus met excuses zaten we overvol. Om ca 18.00 lokale tijd waren we in ons appartement. Prachtig resort met alles er op en er aan. We hebben ook een mooi appartementje, maar helaas geen zeezicht... Eigenlijk gewoon geen zicht. Je kunt gratis gebruik maken van badhanddoeken, busvervoer en Wifi bij de entree. Erg netjes allemaal.

30gr. Een heerlijke hangmat en de hele dag wind!

We zijn direct bij aankomst nog naar de AH gelopen voor wat eerste boodschapjes. Niet te spannend maar je moet toch wat te drinken en te snaaien hebben. Na zo'n reis en de zes uur tijdverschil hebben we nog wat m gegeten en na wat gepruts met kleding en een prima douche naar bedje gegaan.

Het is hier 6 uur eerder dat voel je wel effe.

+ schoon appartement
+ goedwerkende airco
+ heerlijk balkon
- Internet voor 2 apparaten met ca AG 12,50 per dag
- wel verouderd allemaal, maa je leeft toch buiten