Vrijdag 30 juli, Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 juli, Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 juli, Ronda

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

30 Juli 2010 | Spanje, Ronda

Vrijdag 30 juli 2010, ca. 30-35 graden.
Hotel: San Francisco, Ronda (203)

’s ochtends is Pascal broodjes gaan halen. Na het ontbijt zijn wij nog even wezen kijken bij de boekshop. Ik dacht een mooi leren schrijfblok te hebben gezien, maar helaas. Vervolgens hebben wij een gedeelte van de rondrit langs de Pueblos Blancos gereden. De in Moorse stijl witgekalkte huizen. Wij zijn gestopt bij: ‘Zahara de la Sierra’: een pueblo blanco dat aan de voet van een kasteelruïne ligt en uitgeroepen is tot nationaal monument. Vervolgens zijn wij gestopt in ‘Grazalema’: dat ligt midden in het Parque Natural de la Sierra de Grazalema. Een dorp met de meeste neerslag van Spanje. Het park bezit een rijke vegetatie. Onderweg reden wij nog langs een kleine bosbrand: er werd met Helicopters geblust. Wij hebben nog een stop gemaakt in ‘Gaucin’. Helaas konden wij door de ‘mist’ niet genieten van het uitzicht op de Middellandse zee, de Atlantische Oceaan, de rot van Gibraltar en het Rifgebergte in Noord Afrika.
Om ca. 15.30 uur waren wij in Ronda. Na onze spullen naar boven gebracht te hebben, hebben wij de auto weggebracht en tot een uurtje of 18.00 uur gerelaxted.
’s Avonds zijn wij Ronda ingelopen en hebben allebei een Pizza gegeten. Pascal met vlees en ik met vis (erg goed). Om ca. 24.00 uur terug in hotel.