Maandag 26 juli, Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu Maandag 26 juli, Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

Maandag 26 juli, Sevilla

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

26 Juli 2010 | Spanje, Sevilla

Maandag 26 juli 2010, ca.35-40 graden

Zoals voorgenomen zijn wij om 7.00 uur opgestaan en liepen om 7.45 uur al op straat. Heerlijk ca. 25 graden en even de mogelijkheid om goed rond te lopen! Wij zijn eerst naar het ‘Plaza de Espana’ geweest en even rondgewandeld in ‘Parque Maria Luisa’. Vervolgens zijn wij langs het ‘Museo de Artes y Costumbres Populares’ gelopen. Een mooie spiegeling in het water. Het ‘Museo Arqueologico’ staat er tegenover, dus uiteraard ook gezien. Wij zijn langs het water gaan lopen en kwamen langs de 18de eeuwse arena van Sevilla: ‘Plaza de Toros de la Maestranza’. Wij zijn er nog niet in geweest. Misschien morgen. Wij kwamen even verder langs de ‘Torre del Oro’. Een Moorse toren, die de haven moest beschermen in de 13e eeuw. Vanaf hier zijn wij het centrum ingelopen en hebben een bezoek gebracht aan de ‘Kathedraal van Sevilla en La Giralda’.
Het meest indrukwekkende was de gouden Retablo Mayor in de hoofdkapel, omring door een ijzeren ek dat in 1518-1532 werd gesmeed. Ook de graftombe van Columbus hebben wij gezien. De Giralda hebben wij beklommen, niet met trappen, maar met een steile helling. Wij hebben nog even gedwaald in Santa Cruz en na wat gedronken te hebben, zijn wij teruggelopen naar het hotel. Gelukkig kwamen wij nog een supermarktje tegen. Daar wat broodjes etc. gehaald. Tegen 14.30 uur terug in het hotel, inmiddels wel weer ca. 35 graden. Daar lekker even opgefrist en wat gerust. Een prima invulling van de dag op deze manier! ’s Avonds lekker gegeten bij hetzelfde restaurant van gisteren. Allebei een pizza. Even simpel, maar wel lekker!
Wij hebben nog wat rondgelopen en leuke schoentjes voor Carmen gezien.
Wij waren om ca. 23.00 uur in het hotel en hebben lekker gedoucht/gebadderd en zijn nog even lekker gaan lezen.