Donderdag 22 juli, Baeza - Reisverslag uit Baeza, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu Donderdag 22 juli, Baeza - Reisverslag uit Baeza, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

Donderdag 22 juli, Baeza

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

22 Juli 2010 | Spanje, Baeza

Donderdag 22 juli 2010, ca. 30-35 graden
Hotel: TRH Hotels, Baeza (106)
Om ca. 8.00 uur opgestaan. Pascal is croissantjes wezen halen en met de dompelaar nog even koffie gezet. Wij hadden alle tijd dus even lekker ontbeten. Om ca. 9.30 uur uitgecheckt en de stad uitgereden. Wij zijn rustig naar boven gereden en hebben in Ubeda bij de Carrefour boodschappen gedaan en vervolgens in het oude gedeelte van de stad eerst even over de olijfgaarden gekeken en lekker onze lunch gegeten (croissantjes met vulling en wat fris te drinken). In het oude stadcentrum nog even rondgelopen. Mooie gebouwen!Toen op weg naar Baeza. Wij hebben een mooi hotel en ook een mooie bijbehorende kamer. Groot bed, mooie badkamer. ’s Middags lekker wat gelezen en geslapen. Eind van de middag zijn wij Baeza ingelopen. In het boek stond een kleine stadswandeling, die gelopen. Het is niet groot, maar wel gezellig. Terug in de kamer hebben wij nog rustig aan gedaan. Tegen 20.30 uur zijn wij het dorpje Baeza ingelopen. Het werd wel drukker, maar er werd maar niet gegeten. Wij hebben toen op het terras Sangria, bier en tapas gegeten. Wij hadden geen zin om tot ca. 21.30 uur te wachten! Dat zijn toch wel echt de tijden dat er gegeten wordt. De spontane hulp van de ober was hartstikke leuk. Hij was trots op zijn tapas keuze voor ons.
Om ca. 23.00 uur weer in de kamer. Lekker gedoucht, dagboek bijgewerkt, tv gekeken en lekker slapen.

Wij moeten erg wennen aan het avond eten. Het is echt heel erg laat. Ga je eerder dan zit je stik alleen te eten. Dat is ook niet gezellig. Ook zijn er wat minder ‘wauw’ momentjes dan wij gewend zijn, dat heeft niets te maken dat het niet mooi is, maar elke dorpje heeft een Kathedraal, groot of klein. De hoofdwegen zijn prima, maar wel eentonig. Vooral als je zelf niet rijdt. Het is wat vaker hetzelfde, dat zijn wij lange tijd niet gewend geweest. Wij genieten van de heerlijk lange avonden en het echte Spaanse leven.