Woensdag 21 juli, Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu Woensdag 21 juli, Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

Woensdag 21 juli, Granada

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

21 Juli 2010 | Spanje, Madrid

Woensdag 21 juli 2010, ca. 30-35 graden
Hotel: Cahthedrales Suites, Granada (12)
Om 7.15 uur ging de wekker. Pascal vloog uit bed op zoek naar een bakker. Ik was wat minder enthousiast. Uiteraard was ik er wel uit toen hij de deur uit ging. Er moest weer even opgeruimd worden en uiteraard ook de tassen gevuld voor een dagje ‘Alhambra’. Helaas kwam Pas zonder brood thuis. Alles dicht. Wij besloten om maar naar de bushalte te lopen. Gelukkig was onderweg een cafe/restaurant geopend. Wij hebben een croissantje en koffie genomen en toen dachten wij met de bus naar het ‘Alhambra’ te gaan. Wij hadden gisteren ook gelopen en wisten goed hoe stijl het was. Helaas hadden wij de verkeerde halte uitgezocht en moesten wij eerst weer op een andere plek op de bus wachten. Aangezien de tijd door liep, besloten wij toch maar te gaan lopen. Je hebt dan je eigen tijd in handen. Als puffend en bijna hyperventilerend kwamen wij boven, gelukkig nog maar 25 graden. Wij hadden onze tickets al, dus konden zo doorlopen. Wij moesten zo’n 15 min. lopen naar het ‘Nasrid Palaces’. Wij waren om ca. 9.00 uur in het complex en om ca. 9.15 uur bij ‘Nasrid Palaces’. Na even te wachten werd de groep van 9.30 uur klokslag binnengelaten. Wij zijn ca. een uur/anderhalf uur binnen geweest. Vervolgens hebben wij wat gedronken en zijn naar ‘Alcazaba’ (soort vesting) en ‘Generalife’ (mooie tuinen, veel water) gelopen. Wij kwamen om ongeveer 12.30 uur bij de uitgang. Je kunt je voorstellen hoe mijn voetjes aanvoelden. Erg mooi en leuk om gezien te hebben. Vooral ‘Nasrid Palaces’ was erg mooi!

Na wat gedronken te hebben zijn wij naar beneden gelopen. Wij hebben er voor gekozen om eerst weer even in onze kamer bij te komen. Ca. 14.30 uur waren wij daar, eerst wat fruit en drinken gehaald. Ik ben eigenlijk nog aan het kijken naar sandaaltjes dus dat ook nog gedaan. ’s Middags even een tukkie gedaan. Eind van de middag nog de Kathedraal (Catedral) bekeken (recht tegenover ons) en in de smalle steegjes foto’s en film gemaakt. Onder ons hotel zit een leuke tapasbar. Daar nog wat gegeten en gedronken. Toen weer even naar de kamer. Lekker gedoucht en plannen voor morgen voorbereid. Om ca. 21.00 uur zijn wij gaan eten. Pascal entrecote en ik gamba’s. Ook nog een salade erbij. Het was allemaal weer een beetje veel…maar ja. De sangria smaakt mij goed!

Even nog rondje om gelopen en om ca. 22.45 uur binnen en even dagboek bijgewerkt en wat gelezen.