Dinsdag 20 juli, Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 juli, Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Pascal&Anita Holthuis - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 juli, Granada

Door: PenAHolthuis

Blijf op de hoogte en volg Pascal&Anita

20 Juli 2010 | Spanje, Madrid

Dinsdag 20 juli 2010, ca. 35-40 graden (zelfs 41!)
Hotel: Cahthedrales Suites, Granada (12)

Om 7.45 uur de wekker gezet en om ca. 8.00 uur opgestaan. Pascal is broodjes gaan halen en ik heb voor de verandering de koffer gefatsoeneerd. Wij zijn naar het ontbijt eerst nog even naar het strand gelopen om wat foto’s te maken. Het is vanmorgen een beetje grauw weer, maar uiteraard wel weer warm.
Om ca. 10.00 uur zijn wij langs de kust op weg gegaan naar Granada. Wij hebben nog even een stop gemaakt in Salobrena, daar hebben wij een kasteel bezocht. Wij hadden een mooi uitzicht over de Sera Neveda, al was er wel veel bewolking en de weg er naar toe was killing. Super smalle wegen en zelfs tegenliggers. Pascal kon alleen met handrem rijden…
Wij hebben nog even wat gedronken en toen doorgereden naar Granada. Om ca. 14.30 uur waren wij er. Wij moesten ons inchecken in hotel ??. Daar kregen wij de sleutels en reed er iemand met ons mee naar de garage. Toen nog een stukje lopen en daar was ons hotel. Direct tegenover de Kathedraal. Echt super. Wij hebben een hele mooie kamer. Een ruime zithoek met keukenblok en leuke douche. Ook een goed bed. Het is een monumentaal pand. Wij hebben echt van die leuke luiken en kleine balkonnetjes. ‘s middags zijn wij aan de wandel gegaan. Eerst naar het centrum en ook even naar het Alhambra, daar hebben wij de tickets opgehaald voor morgen. Gelukkig is alles goed gegaan. Het was super stijl en dus ook erg warm om te lopen. Pascal was zeiknat. Nog maar eens wat gedronken. De terugweg ging eenvoudig. Wij hebben gezien dat er een bus gaat, dus daar gaan wij morgen maar eens gebruik van maken. Weer terug in het oude centrum hebben wij nog gestruind tussen de smalle straatjes en leuke winkeltjes.

Eenmaal terug in het hotel hebben wij nog even een tukkie gedaan. Toen lekker douchen en direct ca. 5 min. van ons vandaan gegeten. Uiteraard weer erg laat, anders ben je echt in je uppie aan het eten. Pascal had eerst salade, toen vlees en een toetje. Ik had ook eerst salade, toen paella en toen een appel! Hoe verzin je het. Ik heb weer lekker sangria gedronken. Nog in het donker foto’s gemaakt. Leuk om hier de tijd voor te hebben zo midden in het centrum.

Om ca. 23.45 uur slapen.